-->

Σελίδες

Get Adobe Flash player

26/5/10

Ομολογία-σοκ μαθητή εμπλεκόμενου σε ροζ σκάνδαλο


Γράφει η Ντία Χαιλή

Έντονη αντιπαράθεση ξέσπασε χθες το μεσημέρι ανάμεσα στην πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ Ελένη Σεμελίδου και στο δημοσιογράφο Χρύσανθο Τσουρούλλη, κατά τη διάρκεια της εκπομπής του ΣΙΓΜΑ «Μεσημέρι και Κάτι», όσον αφορά το θέμα που συγκλονίζει την κυπριακή κοινωνία, για το ροζ σκάνδαλο στο οποίο φέρεται να εμπλέκεται η καθηγήτρια.

Στην εκπομπή, η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Ελένη Σεμελίδου αναφέρθηκε σε λαϊκά δικαστήρια από τα ΜΜΕ, που δικάζουν και καταδικάζουν, ενώ απάντηση στις κατηγορίες έδωσε σε έντονο ύφος ο Χρύσανθος Τσουρούλλης, ο οποίος αποκάλυψε το θέμα, μέσα από έγγραφα.

«Τους τελευταίους δυο μήνες», είπε ο κ. Τσουρούλλης, «όλοι στο σχολείο στο οποίο υπηρετεί η καθηγήτρια ήξεραν και επανειλημμένα προσπάθησαν να πείσουν τους μαθητές να μην το καταγγείλουν, και να σβήσουν και τα μηνύματα που έπαιρναν από την καθηγήτρια για να μην υπάρχουν αποδείξεις του συμβάντος».

«Η ΟΕΛΜΕΚ», πρόσθεσε, «δεν έκανε απολύτως τίποτα για να διερευνήσει το θέμα, ενώ σε ανακοίνωση που εξέδωσε, μιλά για καταδίκη και διαπόμπευση της εκπαιδευτικού, το όνομα της οποίας αλλά και το σχολείο στο οποίο υπηρετεί, δεν έγιναν με κανέναν τρόπο γνωστά».

Η κ. Σεμελίδου είπε ότι σε ανακοίνωσή της η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι θεωρεί απαράδεκτο, ενόσω διεξάγεται από το Υπουργείο Παιδείας έρευνα σχετικά με την υπόθεση, τα ΜΜΕ να προχωρούν ουσιαστικά σε καταδίκη και διαπόμπευση της συγκεκριμένης εκπαιδευτικού.

Σύμφωνα με την κ. Σεμελίδου, «η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί απαράδεκτο και το γεγονός ότι κατηγορήθηκε και η διευθύντρια του σχολείου για προσπάθεια συγκάλυψης της υπόθεσης, η οποία διευθύντρια», σύμφωνα με την πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ, «με σοβαρότητα, διακριτικότητα και υπευθυνότητα διαχειρίστηκε την όλη υπόθεση με βάση τις προβλεπόμενες από την εκπαιδευτική υπηρεσία διαδικασίες».

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Σ», πάντως, περιήλθαν σε γνώση της διεύθυνσης του σχολείου από τον περασμένο Μάρτιο φωτοτυπίες των μηνυμάτων που αντάλλασσε η καθηγήτρια με τους δυο μαθητές στο Face book. Ερωτηματικά, επίσης, εγείρονται αναφορικά με τη μη ενημέρωση από την πρώτη στιγμή των γονιών των μαθητών, οι οποίοι φέρονται να παρενοχλήθηκαν σεξουαλικά από την καθηγήτρια.

Καίνε την καθηγήτρια πόρισμα - μαθητής

Τουλάχιστον στη μία περίπτωση, υπάρχει υπόθεση, αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές στο Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε χθες βράδυ το ΣΙΓΜΑ, αυτό είναι το συμπέρασμα στο πόρισμα που ετοίμασε ο Επιθεωρητής Ερευνών Λειτουργός που ανέλαβε την έρευνα κατά της καθηγήτριας, η οποία με τις καταγγελίες που τη βαραίνουν αναστάτωσε την κοινή γνώμη.

Εναπόκειται, πλέον, στον Γενικό Εισαγγελέα ν' αποφασίσει κατά πόσον υπάρχει ή όχι ποινικό ή διοικητικό αδίκημα.
Την καθηγήτρια, σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε χθες βράδυ το ΣΙΓΜΑ, εμπλέκει ο ένας από τους δυο μαθητές με τον οποίο είχε την ευχέρεια να συνομιλήσει.

Ο μαθητής στις δηλώσεις του εμφανίζεται αγανακτισμένος αλλά και συγκλονισμένος. Δεν κατανοεί ακόμα και τη στάση των καθηγητών.

«Κανείς δεν ενδιαφέρεται για μένα. Ούτε η διευθύντρια, ούτε οι καθηγητές του σχολείου μου. Γι' αυτό και προσπαθούν να πείσουν πως πρόκειται για ψέμα», δήλωσε.

Ο μαθητής επιβεβαίωσε πλήρως και το ρεπορτάζ της ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ και εξομολογείται καρέ-καρέ την εξέλιξη της σχέσης με την καθηγήτρια.

Ο νεαρός στις δηλώσεις του υποστήριξε ακόμα ότι η διευθύντρια είδε τα γραπτά μηνύματα της καθηγήτριας στο κινητό του. Αυτό που προκαλεί εντύπωση, είναι ο ισχυρισμός του μαθητή ότι η διευθύντρια, δυο φορές σε συνάξεις στο γραφείο της, του ζήτησε να ξεχαστεί το ζήτημα. Ήθελε, όπως ο μαθητής εικάζει, να διαφυλάξει το κύρος τού σχολείου. Τους ισχυρισμούς του μαθητή ενισχύει όμως και μαρτυρία καθηγήτριας, η οποία διδάσκει στο συγκεκριμένο σχολείο. Η καθηγήτρια ανέφερε ότι η ιστορία ήταν γνωστή σε ολόκληρη την Επαρχία Λάρνακας και οι καθηγητές την συζητούσαν σε πηγαδάκια μεταξύ σοβαρού και αστείου.

Επιβεβαίωσε, επίσης, την προσπάθεια, το θέμα να πέσει στα μαλακά.

Επιβεβαίωσε, ακόμα, τις, έξω από κάθε εγχειρίδιο ορθής διδασκαλίας, σχέσεις που είχε η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός με τους καταγγέλλοντες μαθητές.

Η καθηγήτρια, πάντως, η οποία φαίνεται να εμπλέκεται στην υπόθεση, εξακολουθεί να αρνείται πεισματικά και κατηγορηματικά την ανάμειξή της.

Ανοχύρωτες πολιτείες

Σύμφωνα με έρευνα, η οποία υπάρχει, αλλά και με βάση διεθνείς στατιστικές, σε κάθε σχολείο της Κύπρου υπάρχουν τουλάχιστον ένας με δυο προβληματικοί εκπαιδευτικοί.

Το Υπουργείο αδυνατεί να θέσει εκτός συστήματος τούς προβληματικούς αυτούς εκπαιδευτικούς, αφού οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει είναι χρονοβόρες και ουσιαστικά μετατρέπουν τα σχολεία μας σε ανοχύρωτες πολιτείες.

Ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών δεν προσφέρει τη δυνατότητα σε κανένα ν' αξιολογήσει την ψυχολογική ικανότητα του ατόμου, το οποίο θα σταλεί να διδάσκει τους μαθητές.

Αρχίζει η λήψη καταθέσεων

Οι ανακριτές του Αρχηγείου θα ξεκινήσουν από σήμερα τη λήψη καταθέσεων, αναμένοντας ταυτόχρονα και τις οδηγίες του Γενικού Εισαγγελέα.

Στο επίκεντρο των ερευνών τους θα βρεθούν και τα μηνύματα που αντάλλασσε η καθηγήτρια σε διαδίκτυο και κινητό τηλέφωνο με τους μαθητές.

Στον Γενικό Εισαγγελέα, εξάλλου, θα παραδοθεί σήμερα το πόρισμα του ερευνώντος λειτουργού που διόρισε το Υπουργείο Παιδείας.

«Το Τμήμα Ανιχνεύσεως Εγκλημάτων του Αρχηγείου Αστυνομίας συνεχίζει τις προκαταρκτικές εξετάσεις σε σχέση με υπόθεση που αφορά καθηγήτρια, η οποία φέρεται να παρενόχλησε σεξουαλικά δύο μαθητές», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας Μιχάλης Κατσουνωτός.

Ο κ. Κατσουνωτός είπε ακόμα ότι «το ΤΑΕ Αρχηγείου συνεχίζει τις προκαταρκτικές εξετάσεις και ήδη ήρθε σε επαφή με το δημοσιογράφο που αποκάλυψε το συγκεκριμένο θέμα στην εφημερίδα 'Σημερινή' και έχει γίνει διευθέτηση για να του ληφθεί κατάθεση».

«Περαιτέρω, έγινε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Δημητρίου αλλά και με τη Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Ολυμπία Στυλιανού και μας διαβεβαίωσαν ότι μέχρι σήμερα το πόρισμα της έρευνας του Υπουργείου Παιδείας θα παραδοθεί στον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας», είπε.

Πρόσθεσε ότι «εμείς θα αναμένουμε τις οδηγίες του Γενικού Εισαγγελέα και το κατά πόσον η Αστυνομία θα προχωρήσει σε περαιτέρω ποινική διερεύνηση του θέματος».

Έτοιμο το πόρισμα

«Έτοιμο είναι το πόρισμα του Υπουργείου Παιδείας για το σκάνδαλο σεξουαλικής εκμετάλλευσης μαθητών λυκείου, από καθηγήτριά τους», σύμφωνα με τη Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Ολυμπία Στυλιανού.

Όπως δήλωσε η κ. Στυλιανού, «μόλις παραλήφθηκε η επιστολή από την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, με την οποία εζητείτο να γίνει διερεύνηση κατά πόσον υπήρχε βάση στις πληροφορίες, το Υπουργείο ανέθεσε σε λειτουργό τη διενέργεια της έρευνας».

Ανέφερε, ακόμη, ότι «στο πλαίσιο της έρευνας, ο λειτουργός ήρθε σε επαφή με όλους του εμπλεκομένους». Την ίδια στιγμή, η κ. Στυλιανού ανέφερε ότι «η Επίτροπος Προστασίας του Παιδιού απέστειλε και δεύτερη επιστολή στο Υπουργείο, μεταφέροντας ανησυχίες των μαθητών, οι οποίοι εξέφρασαν το φόβο μήπως θυματοποιηθούν επειδή κατέθεσαν».

Η θέση της Επιτροπής Παιδείας

«Το Υπουργείο Παιδείας και η ΟΕΛΜΕΚ πρέπει να θέσουν εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος τους ανεπαρκείς εκπαιδευτικούς», δήλωσε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Τορναρίτης, με αφορμή την υπόθεση που είδε το φως της δημοσιότητας, ενδεχόμενης παρενόχλησης από καθηγήτρια δύο μαθητών.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Τορναρίτης είπε πως «δεν πρόκειται να πάρουμε θέση για το κατά πόσον είναι ένοχος ή αθώος ο άνθρωπος που κατηγορείται».

«Εμείς λέμε ότι όλοι είναι αθώοι μέχρι της καταδίκης τους από το δικαστήριο. Τασσόμαστε ανεπιφύλακτα ενάντια στη διαπόμπευση οποιουδήποτε ανθρώπου απ’ όπου κι αν προέρχεται, ό,τι και να πιστεύει», πρόσθεσε.

«Το Υπουργείο Παιδείας», είπε ο κ. Τορναρίτης, «γνωρίζει ποιοι, πολύ λίγοι, εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να σταθούν στην έδρα, ποιοι δεν μπορούν να διδάξουν, ποιοι έχουν ψυχολογικά και άλλα προβλήματα. Αυτούς τους πολύ λίγους», συνέχισε, «πρέπει να βρει τη δύναμη και το πολιτικό σθένος, το Υπουργείο Παιδείας, να τους θέσει εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος. Σε αυτή τη διαδικασία», τόνισε, «ευθύνη έχει και η ΟΕΛΜΕΚ, η οποία γνωρίζει τους καθηγητές που είναι ανεπαρκείς και πρέπει να τους θέσει στο περιθώριο».

«Τεράστια πλειοψηφία των καθηγητών, των εκπαιδευτικών, καταθέτει ψυχή στην έδρα και γι' αυτό πρέπει να διαχωριστούν τα πολύ σάπια από την πλειονότητα αυτών που προσφέρουν», κατέληξε.

Να μη γίνουμε υπονομευτές

«Τέτοια περιστατικά θα μπορούσαν να συμβούν οπουδήποτε είτε σε δημόσιο είτε σε ιδιωτικό σχολείο, άρα ας μην πυροβολούμε το δημόσιο σχολείο κι ας μην το υπονομεύουμε», δήλωσε η Επίτροπος Παιδείας του ΔΗΚΟ, βουλευτής Αθηνά Κυριακίδου, κληθείσα να σχολιάσει το θέμα ενδεχόμενης σεξουαλικής παρενόχλησης δύο μαθητών από καθηγήτρια.

«Να προσπαθήσουμε να έχουμε μια υψηλή δημόσια εκπαίδευση, να μην στοχεύουμε στο δημόσιο σχολείο και να μην το υπονομεύουμε», κατέληξε.

Πηγή: http://www.sigmalive.com/simerini/news/local/269912.

Άρτον και Θεάματα!
ERA Kosmos - 93.6 FM Αθήναι Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...